Genesys ve své metodice popisuje 6 úrovní řízení zákaznické zkušenosti.
Tento model vám pomůže posoudit, kde se vaše firma právě nachází, a kam se můžete posunout:

Žádná automatizace:
Všechny zákaznické interakce jsou řešeny lidskými operátory, což často vede k neefektivní a nekonzistentní službě a k odchodu zákazníků i zaměstnanců.

Základní hlasové menu (IVR):
Systémy interaktivní hlasové odezvy (IVR) a technologie směrování hovorů nabízejí základní možnosti samoobsluhy, ale mnoho interakcí stále vyžaduje asistenci.

Přednastavené konverzace:
Automatizovaná konverzace napříč kanály umožňuje botům řešit úkoly, jako je správa objednávek a plánování, čímž uvolňuje operátory pro složitější zákaznické dotazy.

Dynamické konverzace s AI:
Velké jazykové modely a generativní AI vytvářejí dynamické konverzace, což umožňuje virtuálním agentům zvládat složitější interakce a poskytovat nejlepší možnou akci na základě kontextu zákazníka.

Empatická AI:
Využívá AI k pochopení zákaznické historie, kontextu a emočního stavu. To umožňuje virtuálním agentům řešit většinu dotazů, včetně složitých případů, jako jsou problémy s fakturami, nebo reklamace.

Plné propojení:
Plynulá, personalizovaná komunikace napříč všemi interakcemi se zákazníky i zaměstnanci. Tento nový způsob poskytování zákaznické péče snižuje míru odchodu zákazníků i zaměstnanců a podporuje jejich loajalitu.