Alcatel-Lucent Rainbow

Alcatel-Lucent Rainbow

Rádi bychom vám představili naše klíčové rešení Alcatel-Lucent RainbowTM. Alcatel-Lucent RainbowTM je cloud-based služba na úrovni enterprise rešení (Unified Communication as a Service-UCaaS), která spojuje lidi a systémy.

S hybridním cloudovým přístupem nabízí Rainbow globální rešení pro byznys kolaboraci a komunikaci s propojením na existující PBX systémy. Rainbow řeší specifické potřeby koncových zákazníků – od malých společností (SMB) až po nadnárodní korporace, které vyžadují jednotný standard komunikace v rámci svých komplexních informačních technologií, geografických oblastí a integrace do svého podnikatelského prostředí.

Služby Rainbow UCaaS jsou dostupné z jakéhokoliv zařízení: počítač (PC/MAC a Web) nebo mobilní smartphone (iOS a Android). Rainbow se může integrovat s produkty Alcatel Lucent Enterprise OXO Connect a OmniPCX Enterprise, ale i s IP ústřednami třetích stran od různých dodavatelů (Cisco, Avaya, Asterisk, ...).

Main features

 App for PC/Nb (Windows/Mac), Smartphone (Android/ iOS), tablet (Android)

 

COLLABORATION

 

 User self-enrolment and profile management

 Team collaboration (bubbles)

 Up to 300 participants

 Company and public channels (broadcast news)

 Create, Manage, Follow

Unlimited search (people, bubbles, channels, messages, companies)

Member network, member groups, business contacts

Guest access

Conversation management

Persistent chat (1 on 1, group chat)

Presence information

Built-in voice and video calling, screen/app sharing

 Up to 30 participants

File sharing, storage

 20 GB of storage

Call history

Recording (1 on 1)

Calendar information

 MS Office 365 Exchange Online, Google Calendar

Microsoft Outlook plug-in (includes contact search and web/audio conference scheduling)

Microsoft Office 365/Azure Active Directory (AD) contact search

CONNECTED PBX TELEPHONY

 

OmniPCX Enterprise, OXO Connec

 Business phone control (with single call management)

 Phone presence

 Call logging

 Any device (choose and control any phone)

 VoIP calling (to PBX extensions, to public phone numbers)

Caller identification, user search

Second call management, 3-way call, call forwarding

Voicemail (visual interface, notifications, call)

EMBEDDED CONNECTORS

 

Third-party PBX connectors (Avaya, Cisco, NEC, Mitel)

Rainbow Click2Call connector for Google Chrome

Microsoft Teams connector

SECURITY and COMPLIANCE

 

Region-based data residency

Four regional platforms: EMEA, NA, APAC and CALA

Data Centers in France, Germany, Canada, Singapore, China and Sao Paulo

Data encryption at rest and in transit (AES-256)

Single Sign-On (SSO)

Administrate

Certified ISO/IEC 27001 Information Security Management System

Certified Health Data Hosting (HDS) in France

EU General Data Protection Regulation (GDPR)

ISO/IEC 27018 Protection of Personally Identifiable Information

ISO/IEC 20000-1 Information Technology Service Management

ADMINISTRATION and SUPPORT

 

Digital Help Center

Company administration and control

 Multiple administrators

Custom company logo, custom company banner

Usage reporting

Company domain name management

User provisioning and deprovisioning

 CSV file, Microsoft Azure AD

Help desk

 24/7 support with 20 minutes first response time

Uptime

 99,5% guaranteed uptime SLA

 

Rainbow byl, kromě jiných, ​​vybrán francouzskou vládou jako jedna ze dvou komunikačních platforem pro všechna ministerstva, města, nemocnice a firmy s majoritním podílem francouzské vlády. Rainbow obstál ve výběrovém řízení proti tradičním firmám jako Gafa, Cisco a BATX, ... V Belgicku si vybrali služby Rainbow pro Digipolis – ICT servisní firma pro města Gent a Antverpy. Ministerstvo pro digitalizaci zvolilo Rainbow jako rešení pro Audio conferencing a Web conferencing multimedia.

V případě zájmu o poskytnutí dalších informací, se na nás můžete obrátit na info(na)alcasys(tecka)eu nebo na telefonním čísle +421 232 327 711 .

Ing. Stanislav Klimovský, Sales Director